Baner 2018

10 (copy)

B E R L I N

27.11.2019 r.

W ramach Tygodnia Kultury Europejskiej została zorganizowana wycieczka jednodniowa do Berlina dla uczniów naszej szkoły. Na wyjazd zdecydowała się całkiem ładna grupa, bo 43 osobowa wraz z opiekunami.

Wyruszyliśmy już o godzinie 5:00, aby około 9:30 dotrzeć do samej stolicy Niemiec na Alexanderplatz. Naszym głównym celem było zwiedzenie wielu zabytków tego pięknego miejsca: Reichstag, Museuminsel, Hauptbahnhof czy Ku”damm, jak również odwiedzenie jednego z najsłynniejszych Jarmarków Bożonarodzeniowych.

W Berlinie przywitała nas pochmurna i wietrzna pogoda, a nawet udało nam się trochę zażyć deszczu. Niemniej jednak, nie przeszkodziło nam to  przespacerować ponad 20 km w ciągu całego dnia.

Jako pierwsza naszym oczom ukazała się słynna iglica telewizyjna, z której to można podziwiać panoramę Berlina. Następnie podziwialiśmy Berliner Dom; nazwa oficjalna: Oberpfarr- und Domkirche zu Berlin) – ewangelicką katedrę, znajdująca się w dzielnicy Mitte, na Wyspie Muzeów. Została ona zbudowana w latach 1894-1905 według projektu architekta Juliusa Carla Raschdorffa w eklektycznym połączeniu form nawiązujących do renesansu i do baroku. Tuż obok przechadzaliśmy się w cieniu Starego Muzeum. Następnie celem naszego spaceru była Brama Brandenburska, gdzie po drodze mijaliśmy wiele budynków wartych obejrzenia ze względu na ich architekturę, czy też cel powstania, jak np. Uniwersytet Humbolta. Po dokładnym i bliższym zbadaniu słynnej Bramy, wyruszyliśmy w stronę Bundestagu – czyli niemieckiego parlamentu. Kolejnym punktem naszej wycieczki był oczywiście posiłek regeneracyjny, ażeby uzupełnić energię i moc na dalszy spacer. Tak więc mogliśmy delektować się różnego rodzaju przekąskami, od zwykłych sieciowych fast foodów począwszy, a skończywszy na prawdziwych niemieckich kiełbaskach z curry.  W wzmocnieniu się udaliśmy się na dalszy spacer, gdzie to mijaliśmy fragmenty Muru Berlińskiego i przypominaliśmy sobie całą jego historię. Ostatnim punktem naszej wycieczki był wybudowany w latach 1891-95, a zniszczony w czasie II wojny światowej Gedächtniskirche znajdujący się przy Breitscheidplatz. W jego to otoczeniu znajduje się Weihnachtsmarkt, Berliński Jarmark Bożonarodzeniowy. Jego iluminacje, jak również śliczne małe kramiki targowe ze słodkościami, Bożonarodzeniowymi podarkami oraz berlińskimi przysmakami nas urzekły. Jest to miejsce warte odwiedzenia i podziwiania, w szczególności w wieczornej scenerii. O godzine 19 wyruszyliśmy w drogę powrotną, aby do Wrześni dotrzeć około 1 w nocy.

Choć wycieczka była jednodniowa, to obfitowała w mnóstwo atrakcji i zdecydowanie zadbała o naszą kondycję i tężyznę fizyczną. Co więcej, mimo deszczu i wiatru, nikt nie żałował przygody jaką przeżył w Berlinie, w tak doborowym towarzystwie, jakim byli uczestnicy wycieczki. Dzięki naszym głównym organizatorom, panu Dobruckiemu oraz Pani Szymańskiej cała podróż była wyśmienitą zabawą.